14/11/2010

10.00 am : ke Carefour Ampang wif my hubby & luvly son… mcm biasalah nak beli brg2 dapur kononnya

 

10.31 am : round @ electronic & gadget items… OMG! terkenan kat satu tv plasma 29inch then teringat kat mak.

 

“Along, tv yg mak tgk ni makin kecik dgn x nmpklah!” -> Aku tersenyum pas tgk harganye terus send sms to all my adik2. Errm, pelik gak sbb dekat setengah jam menunggu tp no respon from all my adik.

 

11.45 am : Sbb takde apa2 respon so aku decide balik umah jer dulu memandangkan semua brg dah beli. Masa dlm kete otw balik umah, angah call bagitau suh balik cepat. Aku panik sbb angah menangis. Aku paksa angah ckp knp dia nangis. Angah bgtau yg emak kena kancing gigi. Hurrm, debaran di hati sgt kuat tp aku ckp kat hubby balik jer umah dulu. InsyaAllah takde apa2

 

12.30 pm : tiba kat umah & cepat2 kemas barang yg mana perlu aje. My hp berbunyi pastu… tp tak sempat angkat. Aku terima sms dari my kazen from Sabah yg berbunyi :

 

 “Iah, salam takziah dari kita. Minta maaf tak dpt balik. Kirim salam pd semua adik dan pakcik. Aku terkesima & hanya memandang shj sms tersebut. Tetiba call from Syurgaku in my hp

“Kak Long, cepat balik…. Kau tak payah risau apa2. Cuma cepat balik aje” – Aku paksa angah suh bagitau kenapa. Tp adik aku taknak bgtau aku. Aku dengar suara Cika menangis & meraung2 panggil emak … emak … Aku terus matikan call then call my busu hp. Nasib anak busu yg jwb DAN ………..

…………………………………………………………………………………..

 

12.57 pm : aku mendapat satu KEPASTIAN yg menyiat2 hati & naluriku…. EMAK SUDAH TIADA LAGI DI DUNIA INI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Oh! Ibu
Kau disiram bayu pagi
Kehilangan terasa kini
Dan kesepianDan aku
Bagai purnama gerhana
Di ibarat lautan kering
Tiada tempat ku layarkan

Hasratku ini
Masih belum sempat
Kubuktikannya kepadamu
Ibu tersayang
Kucurahkan rasa hati

Ku tatapi potret mu berulang kali
Kurenungkan kalimah yang diberi

Tuhan Yang Esa
Ampuni dosa ibu
Tempatkan mereka
Di antara kekasih kekasihMu

 Oh! Ibu
Kau kasih sejati
Kutaburkan doa
Untukmu ibu

 

Ampunilah dosaku
Sejak ku dilahirkan
Hingga akhir hayatmu

 Saat ini
Kuteruskan hidup
Tanpa bersamamu ibu

 Ibu…

 

“kerinduan ini hanya terukir pabila kita memahami makna sebenar perpisahan”