Apa ada di sebalik nama SAKURA?

Apakah di sebalik makna nama Sakura ek? Knp aku suka sgt dgn nama Sakura ni yek? Aku nie hakikatnya peminat kartun Card Captor Sakura 😳 Aku ni kan suka berangan2 so, angannye dulu kalaulah aku ada kuasa mcm Sakura tu kan besh… Dahler comei, suka tlg orang + ada kuasa. Org lain takleh manipulate si Sakura ni 😉
Comei mcm aku kan😛
 
Lagi satu aku minat dgn kartun Sakura Wars. Korg tgklah watak Sakura dlm kartun nie. Dahler canteq giler pastu penuh dgn otak yg beridea :idea: utk memastikan musuh tidak menghancurkan dia… Penuh dgn langkah2 yg penuh berhati2 dlm memastikan anasir jahat. Wah, dah betul ikut kartun aku nie😆

Ada berani lawan gue?  Akan gue gigit kamu semua

   *************************************************************** 

Oklah berbalik kpd citer knp aku suka sgt dgn nama Sakura nie :o Bagi aku, bunga Sakura ni hanya

1) Ada satu shj dlm dunia

2) Bunga satu-satunya sangat canteq

3) Hanya ada di satu negara shj iaitu Jepun (uwargghhhh😥 bila nak pi Jepun nie? Ha, itulah dulu ada chance nak pi sana tp aku larikkkk!!! Da beranak baru menggtal nak pi sana lak:mrgreen: )

4) Hanya berkembang pd musim bunga shj

See, semuanya hanya SATU utk si Sakura nie. Sementelah aku anak no 1 so aku semua serba serbi adalah satu utk aku. Itu sbb aku tak suka mengalah selagi belum kalah! Itu sbb arwah emak + hubby (pon da selalu bebel :-P ) ckp aku nie degil orgnyer…😎

Apa2pun, meh layan maksud nama Sakura ok kawan2:mrgreen: . Meh jadi geng aku yg suka bunga Sakura. Kalaulah kat Mesia ni leh tanam bunga Sakura, akulah org pertama akan tanam bunga nie dgn pelbagai warna menghiasi taman umahku ops, bakal umahku…😳

    ************************************************************

What Is the Meaning of a Sakura Flower? (Source :http://www.ehow.com/facts_6815904_meaning-sakura-flower_.html)

The sakura flower, also known as a Japanese cherry blossom, is the national flower of Japan. The blooming of these delicate pink and white blossoms occurs around the end of March or beginning of April and signifies spring’s arrival, triggering a nationwide celebration for the Japanese people.

New Beginning

  • The start of the sakura cherry blossom season coincides with the onset of Japan’s calendar and fiscal years, which means a new beginning for the Japanese people. Students attend the first day of the school year and new employees begin the first day on the job.
  • Female Symbolism

  • In China, sakura blossoms symbolize feminine beauty and female sexuality and dominance, according to the University of Washington. In Chinese herb lore, they represent love and passion.
  • Historic Meaning

  • The beauty of a sakura cherry blossom is transitory—the short blooming season lasts for about one week—and the Japanese associate this brief blossoming period with life’s fleeting presence. Throughout World War II, Japanese fighter pilots, whose lives were sacrificed during suicide attacks against the enemy, painted sakura flowers on their planes to signify premature loss of life.
  •  

    Errmm, NEW BEGINNING for Sakura… YES!!!! Setiap kali berlaku kekecewaan aku akan berdiri semula & mencari hala tuju permulaan hidup aku semula. Mmg hakikatnya Hidup Tak Selalunya Indah, tapi bagi aku Allah telah memberi akal fikiran kpd manusia. Jadi, mengapa kita tidak sendiri mencorakkan pelbagai corak & warna dlm kehidupan kita sendiri ye tak? Alah Bisa Tegal Biasa… Jgn jadikan kekecewaan sbg rencana dlm hidup kita. Krn kekecewaan itu adalah punca kpd kegagalan hidup manusia hakikatnya…😀

    Jom layan pic bunga Sakura🙂

    Bunga Sakura berwarna putih, menggambarkan sesucinya hati seorg wanita & sucinya diri wanita itu…

    Bunga Sakura yg berwarna cherry blossom. Menggambarkan kelembutan hati & peribadi seorg wanita…

        *************************************************************

    Yg pasti, bunga Sakura adalah bunga yg satu2nya terdpt dlm satu musim shj. Betapa agungnya cinta sang Sakura dgn musim bunganya…😛 Bak lirik lagu

    Sakura

    Artist: Rossa
    Senada cinta bersemi di antara kita
    menyambut anggunnya peranan jiwa asmara
    terlanjur untuk berhenti di jalan yang telah tertempuh semenjak dini
    sehidup semati

    Kian lama kian pasrah kurasakan jua
    janji yang terucap tak mungkin terhapus saja
    walau rintangan berjuta walau godaan memaksa diriku terjerat
    dipeluk asamara

    Terlambat untuk berdusta, terlambatlah sudah
    menipu sanubari tak semudah kusangka
    yakin akan cintamu yakinkan segalanya
    perlahan dan pasti daku kan melangkah menuju damai jiwa

    Bersama dirimu terbebas dari nestapa
    dalam wangi bunga cita cinta nan bahagia
    walau rintangan berjuta walau godaan memaksa diriku terjerat
    dipeluk asmara