Takde Tajuk

Semenjak dua menjak ni, aku terasa sesuatu perubahan telah berlaku pada diri aku. Kemuncaknya pd hari Sabtu & Ahad yg lepas!😦 Dah lama kesihatan aku tidak terganggu & kalini ianya telah datang semula kpd aku…

Ya Allah, seksanya bila asma / semput / lelah kembali menyerang. Last aku kena plg teruk masa tgh peknen dulu. Lepas makan ubat homeopathy yg bapa mertua aku belikan utk aku, alhamdulilah… kesihatan agak positif. Lately, ntahlah tak tau knp ia datang kembali…

Sakitnya, hanya Allah yg tahu. Bila ia datang, bahu akan mula membongkok & sudahnya aku hanya terbaring mcm ulat gonggok (betul ke ejaan aku?). Tp ramai tak tahu aku ada asma. Sebenarnya, tak guna dicerita satu dunia ttg kesakitan yg kita ada sbb itu hanya meraih simpati & kita tak dpt apa pun. Kalau dah sakit, kita mc ajelah ye ta! Kalau rasa otak boleh positifkan kesakitan itu, maka pi lah kita makan gaji😀

Masa hari Sabtu hubby pi lawan badminton company. Aku malas nak ikut… 4sure sampai petang (bak kata hubby, team champion 2thn berturut-turut takkan balik awal punye) Ceh, yelah sayang…. abg mmg champion segalanya😛 Berbalik crita aku….. Pukul 3pm terjaga dari tido (tertido masa tidokan anak aku :-P) Aku bingkas bangun sbb nak masakkan utk si kecik. Aku TERPITAM & terduduk… Nak menangis rasanya sbb takleh bernafas!!!!

Hari Ahad pon sama… Nasib hubby ada then hubby tolong urut belakang badan aku. Masa ni mmg aku nak menangis sambil berlagu sbb teringat arwah emak… Pesan arwah emak terakhir (call aku masa tu) minta aku jaga kesihatan elok2. Mak tau bila asma aku datang, satu keje pon aku takleh buat!!! Mak yg akan gosok dada aku & urut aku… Emak……….😦

Ya Allah….. mungkin aku stress kot! Plus aku tak menjaga kesihatan dgn elok. Yelah, aku ni bila dah stress aku makan & minum aje apa yg aku suka. Sbb tu badan pon naik sket, jerawat mulalah menghiasi wajah ku yg canteq😀

Mungkin juga aku tak cukup rest pas pi course 4 hari berturut-turut, makan pon tak tentu, tido pon tak tentu…. Berfikir lg database yg tak siap… adoi…. Mcm mana nak ada anak byk ni ek???😛 Hurrrm, yg pasti hidup perlu diteruskan. Kengkadang rasa mcm nothing dlm hidup & kengkangdang terasa mcm takde perasaan langsung.

Utk menambah ahli keluarga yg baru pon aku tengah memikir2. Kang dah peknen lagi aku takut risiko yg datang menjelma. Kang MC berbulan2 pulak. Sudahnya prestasi aku pon menurun. Byk mende yg tersurat & tersirat dlm jiwa aku. Mulut org……………… biasalah! Lagi2 sang pompuan. Nasiblah aku ni pompuan so aku layankan aje. Kalau boleh aku taknak org ckp “bila si biah ni peknen sure lah KPI dia turun!” Adoi, aku rasa mcm nak bagi penumbuk je kat si mulut cabul. Tapi pd sape?????? Aku pon tak tau sape yg ckp mungkin kawan makan kawan @ mungkin propaganda shj… Wallahualam!!!!

PENAT!!!!!!!!!!!!!!!! Ye aku penat. Aku layankan ajelah apa aje keje yg dibagi kat aku. Malas nak pikir / marah2 / sakit jiwa nanti semput aku datang pulak kan. Kalau aku rasa aku boleh buat, aku buat… Bila aku takleh buat aku ngaku aje kat depan bos…🙂 Ye tak… hehehe

Rezeki Allah ada di mana-mana…………….. InsyaAllah Allah akan bayar setiap keringat yg turun & setiap kesusahan yg melanda hati kan kan kan… Apalah aku merapik ni. Cau cin cau……………

Doakan kesihatan aku wokeh2 saja ye!!!!!!!!!!!!!!!!!🙂 Cai cin cau