MODE : SEDIH

Hari ini adalah MODE SEDEY utk diri aku sendiri. Aku nak bercerita bagi mengurangkan sedikit kesedihan & kepedihan hati😦

Dlm kehidupan aku yg menganjak ke usia 29thn telah byk percaturan yg dpt aku tempuhi walau ianya sukar & Allah shj yg mengetahuinya. Cuma, di saat ini aku mmg ingin menangis sekuat2 hati aku. Aku menyesal krn aku TERsalah pilih + Aku menyesal krn aku PERcaya dgn segala janji2 manis…

Satu per satu teman
Ada disekeliling mu
Satu per satulah jua
Tinggalkan diri mu
Cumalah aku sahaja
Yang masih lagi bertahan
Memendam rasa

 

Hurrmmmm…ye, aku masih lagi memendam rasa & luka jauh di sudut hati. Tapi, aku tak tahu bagaimana utk meluahkannya! Sedih dgn keadaan hidup kini yg penuh dgn warna2 hipokrit…………………. Uwaaaaaaaaaaaa😥

 

KALAULAH AKU …………………………………………………… MUNGKIN KINI AKU ……………………………………………………………….

 

Entahlah… Impian aku mungkin akan berkubur jika aku TERsilap langkah & aku TIDAK mengeraskan hati aku sendiri. Tapi, aku tak tahu cara bagaimana  utk aku meluahkan isi hati aku! Di mana harus aku mulakan langkah aku semula? Aku pun tak tahu di mana harus aku memulakan langkah semula.

Tiap bicara manis
Bagaikan selumbar bisa
Kau tanam di jiwa
Tak terlihat oleh pandangan
Mata mu 

Aku benar2 menjauh hati dgn tiap kata2 manis yg bernama manusia. Selayaknya aku juga adalah manusia yg sering akan kasihan apabila dipujuk rayu… Aku juga wanita yg punya naluri perasaan sayang yg tidak bertepi… :-( Tapi, aku tetap manusia biasa yg kadangkala tak dpt lari dari melakukan kesilapan…

Tiap bicara manis
Memujuk dan merayu ku
Tak usah berlalu
Dan merajuk bawa hati pilu

Ye, apabila aku marah & kecewa, iblis mudah memasuki hati yg merekah. Mulalah kata2 nista bertamu di bibir & menghamburkan panahan2 yg berapi. Tetapi, apabila kata2 manis insan yg memujuk, aku CAIR semula!

Di manakah keadilan utk dunia? Apabila dunia bermaharajalela KETIDAKBENARAN, maka keadilan utk manusia juga tidak tercapai bukan?? Aku benci dgn makhluk perosak yg bernama manusia spesis aku jua… Aku benci!!!!!!!!!!!!👿

Aku hanya memerlukan keadilan utk manusia + dunia!!! Di mana perginya otak2 cendiakawan yg kononnya belajar sampai PHD? @pun PHD = Perasaan Hasad Dengki shj? Betapa jahilnya mereka… BONGAK! SOMBONG! CAKAP BESAR! BERLAGAK! PENGUTUK! HIPOKRIT! TIADA T/JAWAB! —> Jwblah kamu di akhirat wahai manusia……………….

Dan yg nyata aku perlu buat sesuatu utk diri aku sendiri. Aku tak boleh tunduk pd kekalahan. Bangkitlah wahai Sakura!!!!!!! Di mana hilangnya kekuatan kamu dahulu? Mana perginya cita2mu yg pernah kau angankan dahulu… Bangkitlah sebelum kau menyesal…

Ye, aku perlu bangkit semula. Persetankan semua halangan di depan aku kini. Mereka hanya sampah yg akan meranapkan masa depan aku!!!!! Aku hanya perlu kembalikan keyakinan & buang kekalutan + ketakutan aku. BE STRONG GIRL… BIG GIRL DONT CRY

  

Oh dunia ini
Penuh kepalsuan
Oh mungkinkah tiada
Keikhlasan
Apakah ini
Suatu pembalasan
Ku sedar kebesaranMu Tuhan

Aku bagai seorang
Kembara jalanan
Terumbang ambing
Di lautan gelora
Mencari kebahagiaan
Dahan untuk menumpang kasih
Mungkinkah suratan
Hidup kau selalu keseorangan

Hati membeku mengingatkan
Kata janji manismu… oh…
Ku dilambung angan-angan
Belaian kasih sayang suci darimu
Oh kejamnya

Lidah tidak bertulang
Ucapan cinta menghiris kalbu
Ku kan pergi membawa diri
Cinta di hati terkubur lagi

Tidak ku fahami
Mengapa terjadi
Peristiwa pahit mengguris hati
Jalanan hidup ini
Sudah tertulis
Kutempuhi dengan kesabaran
Kusedar kebesaranMu Tuhan…

Satu per satu teman
Ada disekeliling mu
Satu per satulah jua
Tinggalkan diri mu
Cumalah aku sahaja

NOTE : I REALLY MISSED MY MOM!!!! If u still around I can talk everything u mak… Now, i’m alone… Dunno how to describe myself & dunno how to share my feeling now!!! OH MAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!