Tanggal 1 Jun 2011

As Salam rakan2 sekalian 8)

Usia yg semakin lewat ke angka 20-an tak lama lagi muncullah 3* & bermula episod demi episod dlm kehidupan. Mungkin bagi kakak2 & abang2 sahabat blogger menyatakan umur masih muda & byk kehidupan belum diteroka. Hakikatnya, rumah sudah kata pergi dan kubur sudah kata mari😉 Hurrmmm, walau hidup penuh dgn dugaan & cabaran, sebagai makhluk yg bernama manusia, pilihan utk nak atau taknak pd sesuatu hanyalah di tangan kita!❗

Alangkah indahnya hidup yg bersulamkan renda2 kehidupan penuh perpaduan. Alangkah bahagianya hidup jika berbenangkan emas kerukunan… Alangkah damainya kehidupan apabila bertunjangkan kiblat yg sama kan…🙂 Namun, takkan pulak dinamakan kehidupan kalau tiada badai bergelora utk mentafsirkan warna alam itu sendiri➡

Wah, tak sangka aku masih mampu utk mengutarakan ayat2 jiwang puitis sprt adik manis Cik Gigi Arnab. Seronok apabila membaca blog adik manis tadi yg mana aku teringat pd zaman penglipur lara di mana zaman keseronokan menimba ilham. Masa tgh study takde apa yg nak difikirkan & byk masa utk aku meneroka alam semesta & menterjemahnya melalui jari-jemari aku😀 Apabila dah start kerja plus belajar nak cari duit😦 aku dah takde masa meneroka isi alam sebaliknya bertukar hobi menjadi sprt bakal pahlawan negara yg mana, mencari secebis kegembiraan utk release tension main game, surf internet, baca komik.

Kemudian, demi mencari pengalaman-pengalaman dlm kehidupan seharian juga, aku mula mencari kehidupan sendiri utk mencapai cita-cita hakiki😆 Akhirnya kini, aku terdampar di sini & terus di sini…………. Demi kehidupan abadi bersama-sama org yg tersayang!

…………………………………………………………………………………………………………………..

…………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………

……………………………………………

……………………………

Sbnrnya, entry kalini, aku hanya ingin menyentuh mengenai Tanggal 1 Jun 2011, maka genaplah aku 5 tahun di AmanahRaya!😳 Alhamdulilah, tak sangka lama juga aku dpt bertahan di syarikat ini. Mungkin pengalaman hidup menyebabkan aku masih di sini & mungkin utk hari seterusnya. Jika diikutkan darah muda yg mengalir, aku tidak betah utk bertahan juga😛 Nmpknya, darah yg mengalir di tubuh badan adalah darah tua ek….😆

Apa yg menarik sgt sampai aku lama di sini??? Bagi senior blogger, mungkin akan tahulah mengenai perbezaan di antara benefit atau gaji utk kehidupan mendatang😀 Itu shj yg mampu aku nyatakan…..😉 Nantilah aku cer citer sedikit mengenai syarikat ni di lain entry na…… bubye!!! & pls wish a luck to me for my future incoming……

visit us @ www.amanahraya.com.my or maybe you can email @ crmd.com.my:mrgreen:

Nota kaki : Maaf kpd kwn2 especially kwn2 blogger… bEe akan cuba sedaya upaya BW ke blog kwn2. Biasalah harini baru start keje so byk bende kene settle🙂 Lagi2 pulak harini genap 5thn so semangat tu lain mcm sikit…😛 Jgn marah na……. Kpd En Maza, hadiah anda tak sempat lagi bEe post. TUNGGU!!!!!