Cita-cita Tinggi

image

Cuti sekolah bg murid2 luar bandar tlh tamat tempohnya. Sekumpulan budak pintar dari kelas 3 ceria dgn cerianya tlh memulakan hari pertama dgn cikgu Fery. Sprt kebiasaan awal kelas utk menaikkan semangat belajar, cikgu Fery tlh bertanya ttg cita2 semua murid. Satu persatu murid2 bersemangat menjwb…

Sertai Contest : Wee … Uah 

Farid : Saya ingin jadi doktor
Cikgu Fery : Bagus… Nnt cikgu boleh dpt rawatan percuma
Ikhwan : Saya ingin jadi petani moden
Cikgu Fery : Lagi bagus… Nnt bolehlah hantar sayur percuma ke rumah cikgu

Cikgu!!!… Sahut seorg murid bernama Sharil di meja belakang
Cikgu Fery : Ye saya…….

Sharil : Cita2 diaorg tak mencabarlah cikgu… Cita2 saya lagi best tau! Saya nak pecahkan rekod dunia dgn nak jadi org pertama yg menjejakkan kaki ke planet matahari.
Semua murid bertepuk tangan.

Cikgu Fery : Saya rasa cita2 awk tu boleh menyebabkan awk mati dgn lbh cepatlah! Nnt terbakar kaki dan badan awk tau… Kan panas planet matahari tu. Tgk waktu petang ni pun masih rasa panasnya walau matahari beribu batu jauhnya.
Semua pelajar memandang Sharil…

Sharil : Alah cikgu cikgu ni ingat saya bodoh sangat ke? Saya tahulah matahari tu panas. Saya bercadang nak pergi waktu malam sbb sejuk…
Semua pelajar bersorak dan bertepuk tangan

 

Nota kaki : Kalaulah si Danish berakal sprt murid2 kat atas, bEe confirm tak tahu apa perasaan sendiri😉